Még nem született meg a kisbabánk, amikor már beszéltünk róla, hogy kora ősszel – amikor már nincs hatalmas kánikula és baba is 4-5 hónapos lesz –  szeretnénk elutazni nyaralni.Úgy terveztük, hogy a szüleinkkel együtt megyünk, így ők is minőségi időt tölthetnek az unokájukkal, illetve mi is tudunk egy picit nyaralni, nem csak nyaraltatni.  Egyértelműen mindenki jól jár! ☻︎ A lassan mélyülő, kristálytiszta tenger, a homokos, gyönyőrű partok, a max 3 órás repülőút, illetve a debreceni repülőtérről induló gép – mivel debreceniek vagyunk – hamar meggyőztek, hogy Ciprus lesz a legjobb választás a babás nyaraláshoz. ☀︎︎

ELŐKÉSZÜLETEK

2 hetes volt a kisbabánk amikor lefoglaltuk a repülőjegyeket Larnaca-ra. Habár mi mindenképp szerettük volna megvárni a baba születését, úgy tudom születés előtt is lehet jegyet venni a csecsemőnek. Nem elfelejtendő, hogy személyi igazolványt is kell csináltatni az újszülött babának. A születést követően el kell vele menni az okmányirodába és kb 2 hét mire elkészül az okirat. A csecsemő utazási díj 12 500 ft/út volt a Wizz air légitársaságnál, ami magába foglalta a priority beszállást, egy összehajtható babakocsit és a babának egy 40 x 20 x 20 cm kézipoggyászt.

Mindemellett, az utasbiztosítást mindig is fontosnak tartottam az utazásaink során, de a terhességem alatt, illetve mióta megszületett a kisbabánk méginkább fókuszban van a biztonság.

SZÁLLÁS

Végül a társaságunk összlétszáma 12 főre emelkedett és mindenképp egy önálló házat szerettünk volna kibérelni Ayia Napa környékén, lehetőleg medencével együtt. Több potenciális medencés villát is találtunk a booking oldalán, de leginkább a Villa Eva nyerte el a tetszésünket és szerencsére nem is kellett csalódnunk. Ami abszolút elvarázsolt minket, az a gyönyörű, rendezett kert pálmafákkal és egy nagy, folyamatosan karbantartott, tiszta medencével, napágyakkal. Továbbá, nagyon komfortos volt, hogy mind az 5 szoba külön fürdőszobával rendelkezett, illetve hatalmas volt az étkező, a konyha és a nappali helyiség is. Szintén pozitívum, hogy nagyon jó környéken, a Nissi Ave-hez közel helyezkedett el a villa, a Nissi beach-től kb 10-15 perc sétatávra. Kiságyat és etetőszéket is tudnak biztosítani a szálláson.

TIPPEK A REPÜLŐÚTRA

Hétfő reggel 6 órakor indult a repülőnk, ami azt jelentette, hogy hajnal 4 körül kellett kiérnünk a repülőtérre. Kifejezetten örültem ennek az indulásnak, mert a kislányomnak ez még bőven alvás idő és szinte biztos voltam benne, hogy majd alszik egy nagyot a repülőtéren, illetve a repülőn is. Ez a tervem hamar befuccsolt, ugyanis már a taxiban ültünk, amikor a kedves Wizzair-től érkezett egy üzenet, hogy a tervezett felszállás 8:45-re módosult, de ettől függetlenül a check in ideje nem változik. Ez azt jelentette, hogy több mint 4 órát kellett várakoznunk a repülőtéren. Ezek alapján az egyik legfontosabb tanácsom a rugalmasság. Manapság rengeteg késéssel és járattörléssel szembesülhetünk, ne essünk emiatt kétségbe. A gyerekek elképesztően tudnak alkalmazkodni minden helyzethet és rugalmasabbak mint gondolnánk, tehát legyünk mi is azok. ☻︎ Rengeteg kisgyerekes család utazott egyébként ezzel a repülőgéppel és emelem a kalapom a gyerekek előtt, tudniillik nagyon türelmesek voltak, szerintem sokkal inkább, mint mi felnőttek.

8 óra körül végül elkezdődött a boarding, és mivel babával voltunk, így elsőbbségi beszállásunk volt. Több helyen is olvastam arról, hogy fel- és leszállásnál érdemes szoptatni/cumisüvegből etetni, így elkerülhető, hogy beduguljon a baba füle. A több órás csúszásnak köszönhetően eléggé megborult a reggelünk és mivel nem sokkal a beszállás előtt szoptattam ez teljesen esélytelennek tűnt. Sőt, igazából azon izgultam kicsit, hogy fogja kibírni az ölemben a felszállást, mivel nagyon aktív volt. Szerencsére vittem fel neki pár játékot, ami sikeresen lekötötte a figyelmét és a füldugulásnak sem volt semmi jele.

A felszállás után nagyon zökkenőmentesnek bizonyult az út. A nagyik sétálgattak vele a fedélzeten, amit nagyon élvezett és el is aludt. Felvittük a csatos hordozónkat is a repülőre, amit végül nem használtunk, de egy hosszabb út esetében biztosan nagyon hasznos lehet. A leszálláskor pedig az apukája ölében ült, nagyon türelmes és ügyes volt. Tehát a másik jó tanácsom a nyugodtság. A kisbabák megérzik ha idegesek, stresszesek vagyunk és akkor ők is egyből nyugtalanok lesznek, ezért fontos, hogy nyugalmat árasszunk feléjük, és a ha bármilyen probléma adódik, akkor a megoldásra törekedjünk.

Szeretnék még pár hasznos infót megosztani veletek a baba csomagjaival kapcsolatban. Ahogy fentebb már említettem a jegy magába foglalt egy összehajtható babakocsit, amit egészen a repülőgép ajtajáig lehet eltolni. Lehetőség van egyébként autóshordozó felvitelére is, ebben az esetben viszont meg kell venni az ülőhelyet. Ez talán hosszabb út esetén megfontolandó. Továbbá, sokszor felmerül a kérdés, hogy milyen folyadékot lehet felvinni a babának. Mivel az én kislányom 100% anyatejes és még a hozzátáplálást sem kezdtük el, tapasztalatom ezzel kapcsolatban nincs, de én több helyről azt hallottam és olvastam, hogy a biztonsági ellenőrzésnél átengedik a tápszert és a bébiételeket, talán még a babavizet is. Valósznűnek tartom, hogy reptereként változó, hogy mennyire szigorúak a mennyiségekkel kapcsolatban, illetve biztonsági okokból, megkérhetnek, hogy igyatok bele a kisbabának vitt folyadékba.

AUTÓBÉRLÉS

Nagy kirándulásokat nem terveztünk az út során, leginkább a passzív pihenés volt a cél, de így is fontosnak tartottuk, hogy legyen egy autónk és valóban nagyon hasznos volt. Ezzel jártunk bevásárolni, este a városba, tengerpatra, hajókirándulásra stb. Igaz, 12-en voltunk egy autóra, de mivel nem voltak nagy távolságok, inkább fordultunk kétszer 1-1 alkalommal, ha úgy adódott a helyzet. A 2 autó már felesleges lett volna.

Aktív pihenés esetén, ha nagy kirándulásokat terveztek és szeretnétek bejárni Ciprust, akkor pedig mindenképp ajánlom az autóbérlést, ugyanis Ciprus egy viszonylag nagyobb sziget. Bevallom, nem tudom milyen a tömegközlekedés, de az autót (Nissan Note) teljesen korrekt áron béreltük és úgy gondolom, hogy jobban megéri, mivel sokkal kényelmesebb. Azt viszont ne felejtéstek el, hogy Cipruson balos közlekedés van!

☞︎ Ha tervezel autóbérlést, kattints ide és nézd meg milyen lehetőségek vannak!

QUAD TÚRA

Még itthon megbeszéltük a férjemmel, hogy szeretnénk egyik nap majd quaddal bejárni a sziget déli részét. A nagyszülők nagyon segítőkészek voltak ezzel kapcsolatban, mivel imádnak az unokájukkal lenni. Az egyetlen nehézséget az okozta, hogy a kislányunk egy 100% anyatejes ISZSZ baba, aki soha nem evett még cumisüvegből és esze ágában sem volt elfogadni. ㋛ Már kb. 2 hónapja beálltunk arra, hogy – az esti órákat leszámítva – 2,5-3 óránként igényli a szoptatást, így úgy oldottuk meg, hogy pár óránként visszajártunk hozzá. Mivel nagyon kis távolságok vannak, így teljesen kivitelezhető volt a dolog. Mivel tudtam, hogy 10-15 perc alatt oda tudunk érni hozzá, ha hiányolna, így én is nyugodt voltam, de szerencsére erre nem volt szükség.☻︎

Cipruson – legalábbis Ayia Napa környékén biztosan – szinte minden sarkon lehet quadot, illetve buggyt bérelni. Érdemes körbenézni, mert az árak meglepően változóak. Mi a Nissi Ave-en béreltük a quadot, 65 euro volt egy napra egy 250cc. Buggy-t is lehet itt bérelni, vannak 2 és 4 fős (családi) járművek is.

Mivel aznap a csapat Protaras-ra, a Fig Tree Bay tengerparta készült, így együtt mentünk át oda és onnan indult a kis túránk. Protaras-ig követtük a többieket, igyekezetünk megszokni az ellentétes közlekedést.

A Fig Tree Bay-ről, egy kis megmártózás után, a Konnos Beach-re mentünk, itt is fürödtünk egy kicsit és ittunk egy kávét, majd megindultunk lefelé, a Cape Greco irányába. Megálltunk Zangooly Cave-nél, illetve a Kamara Tou Koraka természeti csodánál, ami gyönyörű, majd mentünk tovább a Blue Lagoon-hoz. Utána lementünk teljesen a Cape Greco félszigetre addig ameddig az út engedett, itt a sziklákon lemásztunk és fürödtünk kicsit a csodás kristálytiszta tengerben.

Ezután visszamentünk a Fig Tree Bay-re megetetni a babát, majd úgy dömtöttünk, hogy a Love Bidge felé vesszük az irányt, ahol gyönyörű a naplemente. Útközben érdemes megállni a Cliff Jumpingál (Sea Caves), ami egy csoda, illetve a Sculpture Park is megér egy sétát.

Kb. este 7-re értünk vissza a szállásra, de még késő este felmentünk kicsit quadozgatni Ayia Napa belvárosába. Másnap reggel kellett visszavinni a quadot. Az 1 nap bérlés valóban 1 napot, vagyis 24 órát jelent.

TENGERPARTOK

Túl sokat nem kísérleteztünk a tengerpartokat illetően. A Nissi Beach közel volt és a sekély, kristálytiszta tenger, a hosszú aranyszínű homokos part több mint tökéletes volt számunkra és még vízi sportokból is volt bőven választék. Igaz, hogy még szeptember végén is sokan voltak, de ez más partok esetében sem volt másképp. Napágyat nem igen tudtunk vadászni, azt már előző nap le kell foglalni. A Nissi Beachen egyébként rendszeresen vannak napközben habpartik, beach partik, de van egy része ami egészsen nyugis, csendesebb.

Egyik nap elmentünk Protaras legnépszerűbb strandjára is, a Fig Tree Bay-re, amit mini Nissi Beach-ként is szoktak emlegetni. Nem csoda, hiszen itt is nagyon sekély és tiszta a tengervíz. A nevét egyébként a több tucat fügefáról kapta, amelyek Protaras tengerpartján találhatóak. A part teljesen kiépített, több étterem és bár fogadja a strandolókat. Napágyat itt is teljesen esélytelen volt találni.

A quad túránk során meglátogattuk a Konnos Beach-et is, amely Ayia Napa és Protaras között található. A Konnos Bay-t fenyőerdők ölelik körbe és már maga a kanyargós út is, ami levezet az öbölbe, csodaszép. Ez egy jóval kisebb partszakasz, mint a korábban említettek, de nagyon kis hangulatos. Itt is van lehetőség vízi sportokra.

HAJÓKIRÁNDULÁS

Egyik napra a kis csapatunkkal terveztünk egy hajókirándulást. Ayia Napa kikötőjében számos kirándulás közül lehet válogatni, amelyeknek az útvonala szerintem nagyon hasonló, leginkább az ellátásban különböznek. Mi egy klasszikus, 2 és félórás, ellátás nélküli túrát válaszottunk. A gyerekek miatt semmiképp nem szerettünk volna hosszú kirándulásra menni. A legtöbb hajós programot delfinlessel promózzák, de ennek ne dőljetek be! Az esély igen csekély, hogy delfint láttok. Teknőst viszont annál inkább! Sőt, még úszhattok is velük. 𓆉

KEDVENC ÉTTERMEK

✪ OCEAN BASKET

Amit minden nyaralás alkalmával nagyon várunk, hogy az első vacsora alkalmával kikérhessük a tengeri herkenytűs vacsoránkat, tele garnélával és tintahallal. Valójában képesek lennénk minden este ezt enni, már csak azért is mert itthon nem igazán van erre lehetőségünk. Ha valaha éreztétek úgy, hogy képesek lennétek a világot is átrepülni egy jó tenger gyömülcsei vacsiért, hát, akkor irány Cipruson az Ocean Basket! ☻︎ Viccet félretéve, tényleg isteni és nagyon bőséges volt itt az étel, és talán még azt is ki merem jelenteni, hogy az egyik legjobb tengeri kaja, amit valaha ettem.

Ocean Basket Ayia Napa seafood & sushi restaurant at Limanaki Ocean Basket Cyprus

✪ FRANKIE’S Bar and Grill

A férjem nagyon vágyott egy finom hamburgerre a nyaralásunk során, így utolsó este betévedtünk a Frankie’s étterembe. A felszolgálók nagyon kedvesek voltak, odavoltak a kislányunkért, mosolyogtak rá, nagyon barátságosak voltak, ami már önmagában egy hatalmas plusz pont.

A férjem hatalmas hamburger fan és pont ezért borzasztóan kritikus tud lenni, de a Frankie’s Tower nevezetű hamburgerét imádta! Én egy beef fajitast ettem, az is nagyon finom volt, ajánlom nektek.

Frankie’s Bar & Grill AYIA NAPA | Ayia Napa | Facebook

✪ THE BAKERY CO.

És hát a desszert sem maradhat el…

Legyen tél vagy nyár én bármikor bármennyi fagyit képes lennék elfogyasztani. A The Bakery Co. fagyija – főleg a pisztácia – egyszerűen mennyei! Több alkalommal is ettünk itt fagyit, annyira jó! Ha Ayia Napa-n jártok ne hagyjátok ki!

A 4 HÓNAPOS BABA NYARALÓS CSOMAGJA

༄ Ami fontos:

• lázcsillapító (nurofen szirup)
  • baba naptej
  • napkalap
  • fenistil junior csepp
  • orrszívó
  • sátor (nem szívesen ajánlom a mi sátrunkat, sajnos nem bírta  sokáig a strapát, de itt sok sátrat találtok)

༄ Ami hasznos:

Köszönjük, hogy támogatod a családi vállalkozásunkat!