Legyen tél vagy nyár, Zakopane mindig nagyszerű választás egy családi kiránduláshoz. Számos sípálya, túraútvonal, családbarát szálláshely és étterem várja az utazókat. Ráadásul Debrecentől csupán 4 óra autóútra található! (Budapesttől picit több, kb. 5 óra.)

A kislányunkkal már három alkalommal jártunk ebben a bájos kis lengyel városban, – jó jó…első alkalommal még a pocakban volt…-így összegyűjtöttem pár szuper kirándulóhelyet a környéken, valamint útközben. Az alábbiakban ezeket szeretném veletek megosztani. Mindemellett, a poszt végén ajánlok 3 szuper szálláshelyet is!

túrák

Koscieliska völgy

A Koscieliska völgy egy varázslatos hely, amely a lengyel Tátra egyik legszebb természeti kincse. Mindössze 6 km-re található Zakopane belvárosától.

A Kiry parkolóba érkeztünk, majd a Tátrai belépő (10 PLN/fő) megvétele után elindultunk az Ornak menedékház felé. Ez a zöld jelzésű turistaút 5,6 km hosszú, amit kb. másfél óra alatt lehet megtenni. A völgyben számos más túraútvonal is elérhető, amelyek gyönyörű barlangokhoz és egyéb csodás helyekhez vezetnek. Így, hogy egy 1 évessel kirándultunk és sajnos az idő sem volt túl szép, nekünk teljesen megfelelt az „alap” túra és csak a Ornak-ig mentünk. Ez az útvonal is lélegzetelállító volt, ugyanis festői rétek, meredek sziklák és  egy kristálytiszta patak kísért minket végig.

Morskie Oko (Halas-tó)

A Morskie Oko-ról írtam már korábban (ide kattintva találjátok). Tavaly nyáron jártunk itt, akkor a kislányom nem volt még 3 hónapos sem. Ez a túraútvonal Zakopane egyik legnépszerűbb, ha nem a legnépszerűbb kirándulóhelye.

A parkolót érdemes előre lefoglalni ezen a linken: https://tpn.pl/zwiedzaj/e-bilety. A belépő ide is szintén 10 PLN/fő.

Úgy döntöttünk, ezúttal felfelé lovasszekérrel megyünk és lefelé pedig sétálunk. Oda-vissza kb. 16-17 km lett volna, ami minimum 5 órás séta. Hosszú lett volna egy totyogóval. Így viszont pont tökéletes volt. A lovasszekérrel az út felfelé 100 PLN/fő, ami kb. 1 óra.

A túraútvonal végig egy aszfaltozott úton vezet, sokan voltak babakocsival is. Mi most is inkább a hordozót választottuk.

A Halas-tó egyébként gyönyörű, megéri a fáradtságot. A csúcson számos büfé, fagyizó, étterem várja a turistákat.

Siklawica vízesés

Tavaly télen jártunk a Siklawica vízesésnél a férjemmel, akkor még baba a pocakomban volt. Ez egy nagyon könnyű és rövid túra.

Zakopane délnyugati részén található a Strążyska-völgy és annak a végében rejlik a vízesés. A parkolótól mindössze egy 2,5 km-es sétát kell megtenni.

Télen gyönyörű volt a havas táj, amin végig kirándultunk. Számos kisgyerekes család is volt. Szánkóval is jó móka lehet. A vízesés viszont jó időben, nyáron vagy tavasszal, úgy gondolom, hogy sokkal látványosabb lehet.

Treetop Walk Bachledka

A Bachledkai Lombkorona tanösvényt szintén télen látogattuk meg, amikor várandós voltam. Zakopane-ból kb. 1 óra (40 km) autóútra található Szlovákia területén.Télen és nyáron is szuper kirándulóhely.

A fából készült sétány 600 méter hosszú és 20 méter magasan vezet a fák között. A végén pedig elérjük a 32 méter magas tornyot, ez a fő attrakció. A tetején egy védőháló van kifeszítve, ezen le lehet tekinteni a mélybe. Továbbá, aki adrenalinra vágyik le tud csúszni a 67 méteres csúszdán (szerintem ez télen nem üzemel).

A sétány teljesen akadálymentesített, babakocsival is járható.

A sétányhoz a 10 személyes felvonóval jutottunk el, kb. egy 10 perces út volt. Az árakat ide kattintva tudjátok megtekinteni. További információkat a sétányról itt találtok.

Kő-pataki-tó (Skalnaté pleso)

A Kő-pataki-tó szintén Szlovákia területén található. Odafele úton álltunk meg itt egy kis kirándulásra. Zakopane-tól kb. 50 km-re fekszik.

2 felvonóval lehet feljtuni a tóhoz a Tátralomnici völgyállomásról. Még itthon megvásároltuk a jegyeket online, a Gopass-on keresztül. Mivel nem voltam teljesen biztos abban, milyen típusú felvonóval fogunk utazni, a jegyvásárlás előtt egyeztettem az ügyfélszolgálattal arról, hogy van-e korhatár és biztonságos-e babák számára is. Megerősítették, hogy nincs korhatár, bárki utazhat, és 6 éves kor alatt a felvonóhasználat ingyenes.

Megérkezésünk után meglepődve vettem észre, hogy az alsó felvonó egy 4 személyes nyitott libegő. Végül én úgy éreztem biztonságosnak, hogy hordozóba raktuk Lénát. Előre, kifelé fordítva.  (Nem túl helyes hordozó használat, de a célnak megfelelt! :D) Így tudott nézelődni és mi is nyugodtabbak voltunk. Felfelé a férjem vitte, lefelé pedig én. A második felvonó zárt volt, így ott szabadon mozoghatott teljesen.

A tó sajnos nagyon ki volt száradva, de a táj gyönyörű. Étterem is van a csúcson, itt is meg lehet picit pihenni, miután sétáltunk egy jót.

Csorba tó (Strbske Pleso)

Hazafelé tartva, megálltunk a Csorba-tónál, ami csupán egy félórás kitérőt jelentett, de igazán megérte. A tó körüli, mindössze két kilométeres séta könnyedén teljesíthető babakocsival is.

A tó kristálytiszta vizét a lenyűgöző hegycsúcsok ölelik körbe, így a látvány valóban lélegzetelállító. Bár mi nem csónakáztunk, láttuk, hogy erre is van lehetőség, ami különleges élményt jelenthet.

A környéken több étterem és kávézó is várja az odalátogatókat. Ha egy rövid, de szép kirándulásra vágyunk, a Csorba-tó tökéletes választás, ami garantáltan feltölt minket a természet varázsával.

szállásajánló

Bachleda Hotel Kasprowy****

A Bachleda Hotel Kasporwy**** egy csodás családbarát szálloda, nagyszerű wellness részleggel, ami a mesés Tátrára néz. Reggelivel foglaltunk, ami nagyon bőséges és finom volt. A gyerekeknek van külön „Aqua Zone”, ahol van egy nagyobb medence és csúszda is. A „Relaxation Zone” pedig a felnőtteknek nyújt pihenést. Télen és nyáron is kitűnő választás. Nyáron van lehetőség a közeli Geothermal Baths meglátogatására, télen pedig a közeli sípályák nyújthatnak szórakozást.

Wrota Chałubińskiego Apartmanház

A Wrota Chalubinskiego nevű szálláshelyen akkor jártunk, amikor még a kislányommal terhes voltam. Akkoriban nyithatta meg kapuit az apartmanház. Egy nagyon stílusos, modern szállás egy pici, de kifogástalan wellness részleggel, ahol szintén isteni finom reggeli várja a vendégeket.

Green Deer Premium Apartmanház

Legújabb felfedezésünk a Green Deer Premium Apartmanház, ami szintén egy vadiúj szálláshelynek tűnt. Ennek a szállásnak is van egy nagyszerű wellness részlege gőzkabinnal, jacuzzival és szaunával. Felár ellenében lehet fogalni, ellenben teljesen privát. Reggelit is lehet kérni a szálláson, de ezzel kapcsolatban nem tudok tapasztalatot írni.

Köszönjük, hogy támogatod a családi vállalkozásunkat!