Régóta szerettünk volna elmenni a férjemmel Prágába, de valahogy mindig más úticélra esett végül a választásunk. De most végre összejött, és már nem ketten, hanem hárman utaztunk. A babával való városlátogatás kicsit ijesztőnek tűnhet először. A tömeg, az egész napos séta egyik látnivalótól a másikig nem tűnik túl komfortosnak egy csecsemővel, pedig ha kicsit változtatunk az utazási szokásainkon, akkor a kisbabánkkal is ugyanolyan élvezhető, ha nem élvezhetőbb a városnézés!

REGIOJET VONATTAL BUDAPESTRŐL PRÁGÁBA

Elég sok utazási lehetőség közül vacilálltunk. Első körben autóval szerettünk volna menni, de rájöttünk, hogy ez a legköltségesebb megoldás, valamint az utóbbi időben a kislányunk nem nagyon kedveli az autózást, így ezt hamar elvetettük. Eldöntöttük, hogy repülővel megyünk, majd amikor foglaltuk volna a jegyeket, észrevettük, hogy novembertől eléggé ritkultak a járatok, amivel még nem is lett volna gond, ha nem indultak volna ennyire rossz időben. Mivel 3 éjszakára akartunk menni, mindenképp egy hétfői repülőgéppel kellett volna visszajönnünk, ami reggel 7-kor indult, és őszintén szólva semmi kedvünk nem volt az éjszaka közepén kelni, hogy kiérjünk hajnal 5-re a repülőtérre. Ekkor vetődött fel ötletként a vonat. Oda-vissza kicsit fárasztó lett volna a vonatozás, főleg, hogy Debrecenből is fel kellett jutni Budapestre, így a vonat-repülő kombó mellett döntöttünk. Néztünk egy repülőt Prágából Budapestre és ahhoz kerestünk vonatot Budapestről Prágába, mivel azok minden nap járnak.

A RegioJet vonatok úgy gondolom, hogy magasan a legjobbak ár/érték arányt tekintve, így hamar eldöntöttük, hogy ezzel fogunk menni. 45 euro volt kettőnknek a standard jegy (babának természetesen ingyenes). A vonaton ingyenes a kávé és az ásványvíz, illetve applikáción keresztül lehet rendelni még italokat, ételeket, desszerteket nagyon kedvező áron. Csakhogy egy példát említsek, egy sütemény (ami nem volt kis szelet) 0,4 euro volt! Az ülések nagyon kényelmes dönthető bőrülések. Továbbá, a kettes ülések úgynevezett fedélzeti szórakozató portállal is fel vannak szerelve, ahol lehet zenét hallgatni, filmet nézni, olvasni vagy játszani. Gyermekfülke is található a vonaton, ami tele van játékokkal. Nekünk ezt most nem volt alkalmunk megtekinteni, de ha baba nagyobb lett volna, biztos ide foglalok helyet. Szuper jól éreztük magunkat egyébként az úton, hamar el is telt az idő. A pontosság viszont a Regio Jet-nek sem az erőssége, sajnos nem keveset késtünk, csak hogy valami negatív dolgot is említsek.

SZÁLLÁS A VÁR MELLETT

A szállásunkkal nagyon elégedettek voltunk minden szempontból. Mindenképp belvárosi, vagy legalább belváros közeli helyet szerettünk volna, ha úgy alakul könnyen és gyorsan haza tudjunk ugrani, illetve a tömegközlekedést is szerettük volna kihagyni. Mondhatni ennél jobb helyen nem is lehetett volna a Hotel At The White Lily, közel a belvároshoz, mégis csendes környéken, 5 percre a vártól. A szobák is nagyon tágasak, tiszták és jól felszereltek voltak. Valószínűnek tartom, hogy ez egy régi körgangos társasház volt, amit felújítottak szálláshelynek.  Ahhoz képest, hogy egy 12 szobás, kisebb hotelről van szó, a reggeli bőséges, változatos és minőségi volt. Kifejezetten meglepett, hogy minden reggel változtattak a reggelin. Továbbá, a személyzet nagyon kedves és segítőkész volt, ami szintén nem utolsó szempont.

VÁROSNÉZÉS

Általában minden utazás előtt – főleg városlátogatás előtt – megtervezem melyik nap mit nézünk meg, hogy minden, amit szeretnénk beleférjen a napokba. Mivel várost nézni 2-3 , nagyon max. 4 napra utazunk, általában ilyenkor reggeltől estig úton is vagyunk. Tisztában voltam vele, hogy babával ez már teljesen más lesz, ezért most úgy indultunk neki ennek az útnak, hogy nem terveztünk meg semmit. Nem akartam, hogy feszített legyen a tempó, az volt a cél, hogy pihenjünk, kikapcsolódjunk és élvezzük a pillanatokat. Így mindig előző este, illetve aznap reggel beszéltük meg, hogy mihez van kedvünk és ez tökéletes is volt így.

Érkezés napja

Végül a késésnek köszönhetően fél5-5 körül érkeztünk meg Prága vasútállomására. Kb. félóra sétára volt a szállásunk a belvároson keresztül, és mivel nem volt sok csomagunk úgy döntöttünk elsétálunk.

Erre a napra nagy programokat már nem terveztünk. Miután lepakoltunk, összeszedtük magunkat és baba is evett elindultunk éttermet keresni, hogy vacsorázzunk egy jót. Babakocsival mentünk, mivel az volt a terv, hogy majd elalszik és mi nyugiban be tudunk ülni enni. A tervünk nem igazán jött össze, mert nem sok kedve volt aludni, így felváltva sikerült elfogyasztani a nagyon finom hot-dog-ot a Fat Cat nevű helyen. Ezután még azért maradt hely a desszertnek és hazafelé mindenképp meg kellett kóstolnom az isteni cseh kürtőskalácsot, a trdelník-et.

Első nap

Másnap úgy döntöttünk, hogy a Prágai várral kezdjük a kis túránkat (ha már ilyen közel van a szállásunkhoz), ami egyébként Európa legnagyobb várkomplexumának számít. Nagy szerencsénk volt, ugyanis még egy őrségváltást is elcsíptünk. Ezután átmentünk a Lennon Wall-hoz, majd megnéztük a közvetlenül mellette levő ‘Mlyn Hut’ malmot és tovább sétáltunk Prága legszűkebb utcájához, ami annyira keskeny, hogy még jelzőlámpát is felszereltek a biztonságos és kényelmes közlekedés érdekében. A kislányunk összességében nagyon jól bírta a kirándulást, néha-néha megébredt és nézelődött, de nagyrészt aludt a csatos hordozóban. Pár óra elteltével viszont kezdett már kicsit nyűgösebb lenni, ekkor átsétáltunk a Károly-hídon és beültünk az ‘U Kunstatu’ nevű sörözőbe. Itt mindenki nagyon boldog volt, ugyanis a férjem kapott egy 6 fogásos sör kóstolót, baba is meguzsonnázott és még az én alkoholmentes söröm is nagyon finom volt. Miután kicsit megpihentünk egy nagyobb séta következett, ugyanis lesétáltunk a Manifesto Market-hez egy késői ebédre, ami egy nagyon hangulatos food truck udvar. Nyáron valószínűleg kicsit pörgősebb itt az élet, amikor több zenei és kulturális esemény van. A Manifesto Market egyébként egy városrehabilitációs projektként indult, aminek az volt a célja, hogy az elhanyagolt városi területeket felélénkítse és a lakók új találkozási pontjává alakítsa. Több helyszíne is volt már, a legújabb most Andel városrészben található. Nagyon finom Hoxton hamburgert ettünk itt, illetve megkostóltuk a Faency Fries sültkrumpliját is. A napunk itt véget is ért, ugyanis mire hazaértünk kb 5-6 óra környékén nagyon elfáradtunk. Este 9 körül lettünk kicsit éhesek, de ekkor már nem volt kedvünk megindulni (főleg babával nem), így rendeltünk inkább Wolt-on keresztül vacsorát.

Második nap

Ezen a napon a másik oldalt, az óvárosi részt néztük meg. Úgy tűnhet, hogy hatalmas túrát tettünk, de igazából minden egymás mellett volt. Az első állomás Prága Könyvtára volt, ahol megnéztük az Infinity Book Tower-t, majd mentünk tovább, hogy megnézzük a híres Asztronómiai órát. Előző nap megbeszéltük, hogy jó lenne elmenni valamilyen szuper múzeumba is, és az Illusion Art Múzeumot néztük ki, ami nagyon jó választás volt. Érdekes és szórakoztató volt, nagyon jól éreztük itt magunkat. 350 Kc/fő volt a belépő. A múzum emeletén volt egy közösségi térnek tűnő kis rész babzsákokkal és kisszékekkel (ahol egyébként senki nem volt), ami kitűnő hely volt a szoptatásra, szóval kaptam az alkalmon. A múzeum melletti piacon brutál jól nézett ki a hot-dog, amit árultak, szóval úgy döntöttünk, hogy ott megebédelünk. Ezután megnéztük a Tyn templomot, majd a Lőportorony felé vettük az irányt és fel is sétáltunk, hogy megnézzük a kilátást a tetejéről. Itt 190 Kc/fő volt a belépő. A sörözés ma sem maradhatott ki, így elsétáltunk Prága legszűkebb utcájához, aminek a végén lévő étterembe ültünk be egy italra, mivel itt csodás volt a kilátás. Ezt követően úgy döntöttünk visszamegyünk a szállásra és vacsora előtt pihenünk egy kicsit. Több éttermet is kinéztünk, de vagy nem tudtunk már helyet foglalni annyira tele voltak, vagy messzebb volt és babával már nem akartunk bevállalni egy nagy sétát este, így végül egy szálláshoz közel lévő éttermet találtunk, ahol éppen még volt hely. Finomat ettünk, de az étterem nevére sajnos nem emlékszem.

Hazaindulás napja

Délután fél 6-kor indult a gépünk Budapestre, így 3 körül kellett indulnunk a reptérre, ami azt jelentette, hogy volt még egy fél napunk. A szálláson  megengedték, hogy kijelentkezés után még ott hagyjuk a csomagjainkat, így úgy döntöttünk elsétálunk még Prága Gellért-hegyére, a Petrin dombra, hogy felmenjünk a kilátótoronyba, ami úgy néz ki, mint egy mini Eiffel-torony. A toronyba a belépő 220 Kc/fő, illetve a lift használata 150 Kc/fő. Mi lifttel mentünk, bőven elegendő volt így utolsó napra a dombra felsétálni babával a hátunkon. A Petrin dombra egyébként úgy tudom talán siklóval is fel lehet menni, de ezzel nem találkoztunk.

REPÜLÉS HAZA

A szállásról a reptérre bolt taxival mentünk ki, kb. 6000 forintot fizettünk. Ennél jobbkor nem is indulhattunk volna haza, ugyanis ahogy beültünk a taxiba elkezdett szakadni az eső. A repülőút – azt leszámítva, hogy kb félórát késett a gép, de ez a fapadosoknál (Ryanair-rel mentünk) már teljesen természetes – teljesen zökkenőmentes volt. Igaz, pont abban az időszakban repültünk, amikor a kislányunk a legnyűgösebb szokott lenni, így végig szórakoztatnunk kellett, de mindössze csak 1 óra volt az út.

MENNYI CUCCOT VITTÜNK?

Bevállaltuk, hogy  3 hátizsákkal megyünk, és képzeljétek, engem is meglepett, de tökéletesen befértünk, pedig novemberben már meleg ruhákat kell pakolni. A kislányunk hátizsákja az egyik legjobb beruházás volt, szuper jól lehet bele pakolni. Ide kattintva találjátok.

Ezenfelül még egy összecsukható babakocsit vittünk, ami jóformán felesleges volt. Itthon még a mózest használjuk, abban szokott néha nagyokat aludni, de mivel repülőgépre csak összecsukhatót lehet vinni, így a sportkocsit vittük, amit nem igazán kedvel.  Hiába teljesen ledönthető, lehet még nagy neki, illetve zavarja hogy nem tud benne hasra fordulni. Szóval nagyrészt a csatos hordozót használtuk. Bár, ezt amúgyis így terveztük, legfeljebb az esti vacsorázáshoz szerettük volna a babakocsit használni. Továbbá, amihez igencsak hasznos volt, hogy bele tudtuk pakolni a táskákat.

AMI MEGKÖNNYÍTETTE A BABÁS VÁROSLÁTOGATÁST

• Csatos hordozó

A hordozó nélkül biztos vagyok benne, hogy nem lett volna ennyire élvezetes az utunk. Ezzel lényegében nem létezik semmilyen akadály, legyen szó akár macskaköves utakról, lépcsőkről, kilátókról, nagy tömegről. Egy kis túlzással, de bárhova el tudunk menni vele ahova szeretnénk. Arról nem is beszélve, hogy a kisbabánk is kényelmesen és biztonságban érzi magát. Baba alapvetően nagyon keveset alszik napközben, de a hordozóban hatalamasakat szundikált.

Manduca XT csatos hordozót használunk már egy jó ideje. Eddig csak elől hordoztunk, most próbáltuk ki először a háton hordozást. Mivel lassan 7,5 kg a kisasszony, így már nem igazán kényelmes az elől hordozás, ezért úgy döntöttünk itt az ideje kipróbálni hátul. Továbbá, úgy éreztem baba se érzi már olyan jól magát benne, hiszen már nézelődne és elől semmit nem lát. Elhatároztam, hogy elmegyek egy hordozási tanácsadóhoz, aki segít beállítani a csatokat, illetve megmutatja, hogy tudjuk a hátunkra venni. Nagyon hasznos volt, rengeteget segített. A kislányunknak pedig abszolút bejött a háton való utazás.

• Belvárosi, belváros közeli szállás

Ezt már fentebb is említettem, hogy mindenképp belváros közeli szállást szerettünk volna és valóban nagy segítség volt. Sokkal gyorsabban eljutottunk bárhova ahova szerettünk volna, illetve pillanatok alatt hazaértünk. Tömegközlekedést nem is használtunk.

• Nem terveztünk túl sok programot és rugalmasan kezeltük őket

Babával más a tempó, mivel igazodni kell az igényeihez, illetve azt se felejtsük el, hogy mi is cipelünk magunkon egész nap egy „hátizsákot” :D, ami azért fárasztó tud lenni. Ezért úgy döntöttünk, nem tervezzük túl a napjainkat.

Köszönjük, hogy támogatod a családi vállalkozásunkat!