Miért Szardínia?

Picit spontán ötlet volt ez a nyaralás. Tavasz közepe körül a férjem állt elő azzal az ötlettel, hogy júniusban menjünk el Szardíniára. Több mindenkitől hallottuk, illetve képeken/videókon is láttuk, hogy gyönyörű szépek a tengerpartok. Illetve azt is tudtuk, hogy egy olasz nyaralással nem lehet mellé lőni. Szardínián pedig még nem is jártunk…

Autó vagy repülő?

Sokan ledöbbentek, amikor megemlítettük, hogy autóval tervezünk lemenni a szigetre. Pedig ez közel sem olyan őrült vállalkozás, mint amilyennek elsőre hangzik. Livorno – ahonnan a komp indult Szardíniára – mindössze kb. 1200 km,  ami nagyjából 12 óra utazást jelent Debrecenből.

Azért is döntöttünk az autó mellett, mert szerettünk volna egy kis időt Firenzében is tölteni az odafele úton, majd visszafelé megnézni Pisát.

Mivel mindenképp béreltünk volna autót a szigeten, úgy számoltuk, hogy az utazási költség kb. ugyanennyi lett volna akkor is, ha repülővel utazunk.

De fontos megemlítenem, hogy utazással együtt ez egy 12 napos nyaralás volt. Úgy gondolom, hogy ennél rövidebb időre nem érdemes elindulni autóval Szardíniára, ugyanis számolni kell a 8 órás kompozással is.

hasznos infók a kompról

Több komp társaság weboldalát is átböngésztük, végül a Grimaldi Lines kompjára foglaltunk jegyet a Ferryscanner oldalán. Teljesen korrektek voltak, elégedettek voltunk velük. Éjszaka utaztunk, mivel nem szerettük volna a nyaralásunkból 2 napot a kompon tölteni. Kabint is lehet foglalni egyébként, ahol még kényelmesebb az éjjeli hajózás. Mi kicsit sokalltuk az árát és a képek alapján kényelmesnek tűntek a tágas, dönthető ülések is, így kabint végül nem foglaltunk. Nem mondom, hogy felért egy teljes értékű alvással, de egész jól tudtunk pihenni. Az egyetlen zavaró tényező a borzasztó hideg időjárás volt. Érdemes meleg ruhával készülni. Ezt visszafelé már tudtuk…Baba szerencsére odafelé sem fázott, mert vittem neki egy takarót.

De ha valaki nem szeretne éjszaka utazni, nem kell attól tartania, hogy napközben unatkozni fog a kompon! Éttermek, wellness részleg,  játszósarok, boltok és még rengeteg minden várja az utazókat.

Fontos információként még megemlíteném, hogy a komp indulása előtt 2 órával meg kell érkezni a kikötőbe. Az odafele úton ezt végig a sorban állva, araszolva töltöttük. Meglepő módon egész jól bírta a kislányunk. Mesekönyvet olvasgattunk, néha előre ült apához, barátkozott a szomszéd autókban utazókkal. Hazafelé viszont nagy szerencsénk volt, ugyanis egyből felszállhattunk a kompra, így a hajón várakoztunk, ahol gyorsan eltelt az idő. Sőt, hamarabb is indultunk a tervezett indulási időpontnál.

észak vagy dél szardínia?

Amikor kitaláltuk, hogy Szardíniára utazunk, az első tervünk az volt, hogy körbejárjuk. Ez a terv hamar megdőlt, ugyanis rájöttünk, hogy ahhoz szükségünk lenne legalább 2 hétre. Ugyanis nem kicsi a sziget. Pihentető nyaralásra vágytunk, nem akartunk rohanni, így ezt  hamar elvetettük.

Már csak az volt a kérdés, hogy akkor a sziget melyik részére utazzunk. Elkezdtem kutatni a tengerpartokat és nagyon megtetszett a közép- keleti részen található csodás Baunei coast, illetve a Villasimius környéki fehér homokos, lassan mélyülő, kristálytiszta vizű, gyerekbarát strandok a sziget délkeleti partvidékén.

Több helyen is olvastam, hogy az északi rész „turistásabb”, kiépítetebb, a déli rész picit érintetlenebb. Emiatt is szimpatikusabb volt az utóbbi, hátha elkerülhető a tömegnyomor a strandokon. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy délen nincsenek sokan, hiszen Villasimius is egy népszerű üdülőhely.

Több Cagliari vs. Alghero összehasonlítást is találtam a neten. Alghero egy jóval kisebb, könnyebben bejárható, turistaközpontúbb város, mint a sziget fővárosa. Ezzel szemben Cagliari sokkal autentikusabb, tökéletes a valódi szardíniai élet és kultúra megtapasztalásához. Ide kattintva egy nagyon részletes összehasonlítást találtok a két városról.

Végül így döntöttünk az útitervet illetően…

Éjszaka indultunk útnak Debrecenből és másnap délelőtt megérkeztünk Firenzébe. Az aznapot és a másnapot ebben a csodás toszkán városban töltöttük, majd délután elindultunk a kikötőbe Livornoba, ahonnan a komp indult.

A komp a sziget északkeleti részére érkezett, Olbiába. Itt nem sok időt töltöttünk, csak strandoltunk kicsit San Teodoro környékén.

Ezután Baunei-be utaztunk, amely közép-keleten található. Itt két éjszakát töltöttünk. Egy fantasztikus, egész napos hajókiránduláson vettünk részt, mely során megcsodáltuk Baunei lélegzetelállító partvidékét.

Másnap a sziget fővárosa felé vettük az irányt. Cagliariba utaztunk. 4 estét töltöttünk itt és innen fedeztük fel a sziget déli részét.

Az utolsó napunkon visszamentünk Olbiába, majd a kompon éjszakáztunk. Másnap reggel Livornoból elmentünk Pisába picit várost nézni, majd elmentünk egészen Padováig, ahol megaludtunk. Innen indultunk másnap haza.

Tengerpartok

BAUNEI COAST

Szardínia egyik rejtett gyöngyszeme a Baunei partvidék. Drámai sziklafalaival, festői öbleivel és kristálytiszta vizeivel egyszerűen lélegzetelállító!

Szebbnél szebb strandjait csak hajóval, vagy kisebb gyalogos túrával lehet felfedezni. Így, mi még itthon lefoglaltunk egy egész napos hajókirándulást a Helios Turismo-nál.

Kicsit tartottam tőle, hogy a kislányom, hogy fogja bírni a 8 órás hajókázást és a starndolást, de imádtuk minden percét! Az egyik legjobb, ha nem a legjobb napunk volt a nyaralás alatt.

A Helios Turismo csapata nagyon kedves és segítőkész volt. Álomszép strandokra vittek el minket. A Spiagga dei Gabbiani, a Cala Biriola és a Cala Mariolu partokon strandoltunk és mindemellett még megcsodálhattuk a partszakasz gyönyörű látványosságait. Ezek a partok egyébként aprókavicsosak. Bár mi sem vittünk és senkin nem láttam, nem jöhet rosszul egy vizicipő.

A hajón alkoholos és alkoholmentes aperitifet, snacket, dinnyét is kaptunk. Sőt, ebédet is lehetett kérni. Mi életünk is a lehetőséggel és isteni finom, bőséges ételt kaptunk!

VILLASIMIUS

Villasimius egy nagyon népszerű üdülőhely Szardínián, leginkább a gyönyörű, fehér homokos, kristálytiszta vízű, lassan mélyülő strandjainak köszönhetően. Egy igazi ékszerdoboz. Cagliarihoz közel található, körülbelül 1 órás út autóval.

A Punta Molentis és a Porto Giunco strandokat látogattuk meg. Nekem mindkettő nagyon tetszett, de talán az utóbbi picit jobban. A Porto Giunco egy szélesebb, hosszabb partszakasz. Voltak sokan, de egyáltalán nem volt tömegnyomor a parton. Le tudtunk pakolni a víz közvetlen közelébe. Nagyon jót homokoztunk és sokat fürödtünk a kislányunkkal.

EGYÉB PROGRAMOK DÉLEN

CAGLIARI

Cagliari, Szardínia fővárosa, igazi mediterrán kincs, ahol a történelem és a modern élet harmonikusan keveredik. Az Óváros (Castello negyed) labirintusszerű utcáiban sétálva felfedezhetjük a középkori romokat, épületeket, amelyek a város múltjét idézik, valamint lenyügöző innen a panoráma a városra. A Poetto strand, mindössze néhány kilométerre a belvárostól, egy 8 km hosszú homokos partszakasszal csábít, ahol napozás és vízi sportok várják a látogatókat.

Cagliari gasztronómiája is páratlan, hiszen a város számos étterme helyi specialitásokkal, mint a friss tengeri herkentyűk és a tipikus szardíniai ételek széles választékával kínál ínycsiklandó élményeket. A helyi piacok, mint például a San Benedetto, tele vannak színes gyümölcsökkel, zöldségekkel és egyéb finomságokkal.

Cagliari hangulata nyüzsgő, de egyúttal barátságos is, tökéletes hely a kulturális felfedezésekhez és a pihentető nyaraláshoz egyaránt. A város minden sarkából a történelem, a természet és a gasztronómia különleges keveréke köszön vissza.

IGLESIAS ÉS KÖRNYÉKE

Nagyon kíváncsiak voltunk a sziget délnyugati részére is, így elmentünk felfedezni Iglesiast és környékét.

Iglesias, Szardínia délnyugati részén fekvő bájos kis település. A város szűk, macskaköves utcáin sétálva felfedezhetjük a történelmi épületeket és a középkori hangulatot, amely egyedi karaktert kölcsönöz a településnek.

A környékbeli látnivalók közül a Porto Flavia bányakikötő az egyik legkülönlegesebb. Az épület látványos helyszínen található, meredek sziklafalra építve, és lenyűgöző kilátást nyújt a tengerre. Már maga az odavezető út is csodaszép volt. A bányát 1 órás vezetett túra keretein belül lehet megtekinteni. Nekünk nagyon tetszett, szerintem megéri.

A nap végén szerettünk volna még csobbanni egyet. Elmentünk a Cala Domestica nevű strandra, ami egy igazi természeti kincs, mindössze egy rövid autóútra Iglesiastól.  Túl sok időt nem töltöttünk ebben az öbölben, ugyanis a hullámok nagyon felkavarták a vizet, így nem volt olyan szép tiszta, mint amihez az elmúlt napokban szoktunk. Miután észrevettünk egy medúzát, az volt a hab a tortán, szóval pakoltunk is.

ÉTTEREMAJÁNLÓ

BAUNEI:

• Bar cafe Ristorante Pizzeria Baunei – isteni finom pizzát ettünk és gyönyörű a panoráma a rooftop-ról!

CAGLIARI:

• Doppio Malto – Ha szereted a húst, a sört és a hangulatos helyeket, akkor ezt nem szabad kihagyni!
  • Magna Roma – Életem legjobb carbonáráját és bruschettáját ettem itt!
  • Fritto Che Mania – Egy kis tengeriherkenytű mindig jöhet!
  • Tasta Cagliari – Reggelire vagy egy kis nasinak tökéletes választás.

SZÁLLÁSAJÁNLÓ

BAUNEI:

Bauneiben a Goloritzé Hotel-ben foglatunk le egy szobát reggelivel. Mivel nem töltöttünk túl sok időt a szálláson, így 2 éjszakára tökéletesen megfelelt. Hosszabb távon nem lett volna kényelmes babával. A szoba rendezett, tiszta és kényelmes volt. A reggeli picit lehetett volna bőségesebb, de rendben volt. Ami meglepő volt számomra, hogy nem volt etetőszék a hotelben.

CAGLIARI:

A Cagliariban lévő szállásunkat nagyon szerettük! Az Isola dei Racconti nevű gyönyörű  lakást foglaltuk le, ami nagyon hangulatos és felszerelt volt, mindössze 20 perc sétára az óvárostól. Etetőszék és kiságy is volt a szálláson.

FIRENZE:

Ahogy írtam a cikk elején az odafele úton eltöltöttünk egy napot Firenzében, hazafelé pedig Pisában. A Firenzében foglalt szállásunkkal nagyon elégedettek voltunk, így ezt mindenképp meg szerettem volna osztani veletek.

Barbara lakását Bagno a Ripoli-ban foglaltuk, amely autóval 20 percre található Firenzétől. Utólag nagyon örültem neki, hogy itt találtunk szállást, mert ez a bájos település egy rejtett kincs!

Bagno a Ripoli egy igazi toszkán hangulatú kis város, ahonnan lenyűgöző panoráma nyíilik Firenzére.

Egy nagyon cuki, olasz hangulatú kis lakást foglaltunk le. Elképesztően tiszta és kényelmes volt, valamint a kiságy és az etetőszék már be volt készítve.

Barbara, a szállásadónk nagyon kedves és segítőkész volt, sőt, még ajándékot is kaptunk tőle!

milyen szardínia babával?

Szardínia szerintem nagyszerű választás családok számára! A sziget tengerpartjai igazán gyerekbarátok: homokosak, lassan mélyülők, és kristálytiszták. Továbbá számos étterem és családbarát szálláshely várja az ide látogatókat, ahol a kisgyerekeket is szívesen látott vendégek.

Az olaszok, ahogyan mindenhol, itt is rendkívül kedvesek és imádják a gyerekeket. A kislányom elég közvetlen, mindenkire mosolyog és integet, így minden nap új barátokat szereztünk, akár az utcán, az étteremben, vagy a tengerparton voltunk. Mindenki imádta őt, és a helyiek kedvessége rengeteget dobott a nyaralásunk élményén.

Mindemellett repülővel nagyon könnyen és gyorsan el lehet jutni a szigetre. De ha autóval utaznál, mint ahogy mi is tettük, az is megoldható.

Talán egy negatívumot említenék: a kaotikus közlekedés. Ha autóval utaztok, vagy bérelni szeretnétek, akkor érdemes arra felkészülni, hogy az olaszok nem nagyon szeretik betartani a szabályokat, rengeteg dugóval és sok balesettel találkoztunk.

Ha családbarát úticélt keresel, Szardínia kitűnő választás lesz!

Köszönjük, hogy támogatod a családi vállalkozásunkat!