Augusztusban csodálatos 5 napot töltöttünk Zakopane-ban a 3 hónapos babánkkal és szeretném megosztani veletek az élményeinket és tapasztalatainkat, amiért úgy gondolom, hogy ez a bűbájos lengyel város szuper választás gyerekekkel.

Továbbá, bátorítani szeretném azokat a szülőket, akik szeretnének kimozdulni, de mégsem mernek elindulni babával. Mi sosem gondoltuk, hogy választanunk kellene az utazás és a gyerekvállalás között. Tény és való, hogy az utazási szokások megváltoznak, de alig vártuk, hogy hármasban gyűjtsük a szebbnél szebb élményeket és új szokásokat alakítsunk ki.

1. Családbarát szállások elérhető áron

Már télen is sikerült egy olyan szállást találnunk, amivel nagyon elégedettek voltunk, (erről részletesebben is írok az Utazás Várandósan cikkemben) de most kifejezetten bababarát szállást kerestünk, ahol kényelmesen tudunk időt tölteni a pici babánkkal.

Több szuper ár/érték arányú szállodát is találtam, és végül a Bachleda Hotel Kasprowy ****-ra esett a választás, amelyben nem csalódtunk és már tervben is van, hogy jövőre visszamegyünk.

Reggelivel foglaltuk a szállást, ami mesés volt. Ilyen bőséges választékkal nem sok helyen találkoztunk még. Az ebéd ki is maradt minden nap, annyira elteltünk, hogy csak a vacsorának jutott már hely. A szállodának az A la carte étterme is csodás, 2 alkalommal is vacsoráztunk ott. A választék nem túl nagy, de az ételek annál finomabbak.

A Wellness részleg szintén nagyon megnyert minket, ami gyönyörű, tiszta és meseszép a kilátás a Tátrára. Az “Aqua Zone” a gyerekeknek lett kitalálva, itt egy nagyobb medence van 2 csúszdával.  Sok kisbaba pancsolt itt, mi is bevittük a kislányunkat, mivel imádja a vizet, szerintem az esti fürdés minden napja fénypontja. ☻︎ Rendeltünk neki egy nagyon menő úszógumit és élvezte a pancsi minden percét.

A “Relaxation Zone” pedig – ami a felnőtt vendégeknek nyújt pihenést (ide gyerekekkel nem is lehet bejönni) – maga a mennyország jacuzzikkal, szaunákkal, sószobával és még sorolhatnám. Pár alkalommal, amíg baba pihent, a férjemmel felváltva jöttünk le ide relaxálni kicsit, de már le is pacsiztuk a szüleinkkel, hogy következő alkalommal ők is jönnek velünk, így remélhetőleg majd együtt is tudunk kicsit lazulni a képen látható jacuzziban.

A nyári szezonban szuper programlehetőség még a Geothermal Baths meglátogatása, ami a szálloda mellett található. A recepciónál adnak kupont, így kedvezményesen lehet jegyet váltani. Őszintén szólva mi kicsit meglepődtünk, mivel foglaláskor úgy értelmeztük, hogy ez a fürdő a hotelhez tartozik és ingyenes a belépés. Kedvezménnyel 60 zlotyi volt kettőnknek a belépő. Itt is van pancsoló a piciknek, illettve kisebb és nagyobb csúszdák. Nem sok árnyékos hely van, így napernyőt vagy kis sátrat mindenképp érdemes vinni, de egyébként 10 zlotyiért lehet napágyat, napernyőt bérelni.

A gyerekeknek számos programlehetőséget nyújt a hotel, amiről sajnos saját tapasztalatot nem tudok írni, mivel mi kisbabával utaztunk. Ettől függetlenül gyanítom, – az olvasott vélemények alapján- hogy a 400 négyzetméteres “Kids Club” maga lehet a paradicsom kisebb és nagyobb gyerekeknek is egyaránt, ahol megtalálható moziterem, lego terem, játszótér, játszósarok a piciknek, x-box szoba stb. 4 évnél idősebb gyerekekre egyébként animátorok felügyelnek, ha a szülők szeretnének picit kettesben pihenni.

A szálloda edzőteremmel is rendelkezik. Én nem tudtam rávenni magam most az edzésre, de a férjem 2 alkalommal is lement edzeni. Elmondása alapján ilyen jól felszerelt edzőtermmel hotelben még nem találkozott.

Legközelebb télen síszezonban szeretnénk meglátogatni a szállodát, ugyanis a szálláshelytől pár száz méterre sífelvonók is találhatók, síbérletet is lehet venni, illetve sítároló is biztosított.

Csak hogy írjak valami negatívat is, az a recepciós kollégák egy részénél az angol nyelvtudás hiánya, ami esetenként kellemetlen és bosszantó szituációkat is tudott teremteni. Az egyik ilyen eset akkor történt, amikor szerettük volna kitolni az ott tartózkodásunkat egy nappal és az úriember nagy valószínűséggel nem igazán értette mit is szeretnénk. Szerencsére nem hagytuk annyiban és később bepróbálkoztunk egy másik recepciósnál, aki tudott segíteni. Másik negatívumként még a parkoló díját említeném, ami szerintem kicsit túl van árazva (50 zlotyi/nap) és nincs feltünteve sehol, ezt csak a szállodában közlik érkezéskor.

Összességében abszolút jól éreztük magunkat, de mi sem bizonyítja jobban, hogy meghosszabbítottuk az utazásunkat egy nappal, és szívből ajánljuk mindenkinek ezt a szálláshelyet.

2. Jobbnál jobb éttermek

Nagyon szeretünk enni és főzni egyaránt, így egy jó vacsora mindig kiemelt helyet foglalt el az eddigi utazásaink során. Nekünk az utazás nem csak a természeti szépségek, vagy épített örökségek felfedezését, hanem a helyi finom ételek kipróbálását, gasztronómiai különlegességek megismerését is jelenti. Zakopane fő utcája, a Krupówki utca, tele van jobbnál jobb éttermekkel, fagyizókkal, cukrászdákkal. Az árak vagy hasonlóak mint itthon, vagy alacsonyabbak, – de inkább az utóbbi – az ételek pedig isteniek és hatalmas adagok. A férjem 2 alkalommal is evett steaket, amelyek  jóval olcsóbbak voltak mint itthon, de annál finomabbak. Igaz, az egyiket nem sikerült olyanra sütni, amilyenre kérte, de elmondása alapján ígyis 10/10 volt, pedig ő azért elég kritikus tud lenni ha ételről van szó. A képen látható hamburgert még télen fedeztük fel, nem kevesebb mint fél kg hússal készítik, az egyik nagy kedvencünk. A felszolgálók többnyire kedvesek, az angol tudásuk viszont nekik sem az igazi.

3. Gyönyörű természet, könnyű túrák

Még télen el szerettünk volna túrázni a Morskie Oko-hoz, de sajnos akkor nem volt rá lehetőségünk, mivel hatalmas havazás volt, így lavina veszély miatt le volt zárva a teljes túraútvonal. Akkor láttam, hogy nyáron még inkább népszerű ez a túra, addig nem is gondoltuk volna, hogy Zakopane a nyári szezonban is felkapott. Már akkor megbeszéltük, hogy visszajövünk majd egy melegebb hónapban és felsétálunk a Halastóhoz.

Palenica Bialczanska parkolótól egy 8,5 km-es út vezet fel a tóhoz, amit kb. 2 óra alatt lehet megtenni. Belépőjegyet is itt kell váltani, ez 1500 forint körül volt kettőnknek. Végig aszfaltozott út vezet felfelé, a szintkülönbség nem sok, így ez egy könnyű túrának számít. Nagyon sokan voltak babakocsival is, bár mi inkább az imádott Manduca XT csatos hordozónkat válaszottuk ehhez a kiránduláshoz. ☺︎︎ Ami nagyon fontos, hogy parkolójegyet kell váltani online ezen a linken: https://tpn.pl/zwiedzaj/e-bilety. Jegy nélkül nem valószínű, hogy lesz hely a parkolóban. Én még az utazás előtt megnéztem, hogy időjárás szempontjából melyik nap lesz alkalmas a túrára és le is fogaltam (de úgy olvastam egyébként, hogy át lehet foglalni). A jeggyel a Palenica Bialczanska és a Lysa Polana parkolókban lehet megállni. A parkolás érkezési sorrendben történik, a később érkezőknek vélhetően már csak a Lysa Polana parkolóban lesz hely, ami még kb egy 1,5 km (15-20 perc) plusz séta. Aki a közelebbi parkolóban szeretne megállni érdemes már 8 óra előtt érkezni. Nekünk teljesen esélytelen volt a korai érkezés, 10 körül értünk oda, így csak a távolabbiban tudtuk lerakni az autót. Összességében a 10 km-es túrát kb 3 óra alatt tettük meg. 1-2 alkalommal álltunk meg, amikor baba éhes volt, vagy csak gyönyörködtünk kicsit a tájban.

A Halastó egyébként csodálatos, minden fáradtásgot megér, de tömegre kell számítani, mivel ez egy nagyon népszerű túraútvonal Lengyelolrszágban. Több étterem, fagyizó is van fent, így meg lehet kicsit pihenni. Úgy tudom, talán körbe is lehet sétálni a tavat, de nekünk erre nem került sor. Mivel elkezdett esni az eső, így nem időztünk olyan sokáig fent. Ja igen, eső! Esőkabátot mindenképp érdemes vinni, mert a legváratlanabb pillanatokban tud leszakadni az ég. Mi pl. egyáltalán nem vártunk esőt aznap, szóval meglepetésként is ért, de egy nagyon kedves pár nekünk adott egy esőkabátot. Lefelé lovaskocsival mentünk, ez kb. 20-30 perc lehetett. Felfelé is lehet lovaskocsival menni, ha valaki nem szeretne sétálni egyáltalán. 20 euro/ fő az ára.

4. Pár óra út autóval

Ez volt az első utunk a kisbabánkkal, így mindenképp olyan úticélt szerettünk volna választani, ami autóval pár óra alatt elérhető. Debrecenből mindössze 4 óra Zakopane, mi 5 óra alatt értünk oda 2 megállóval. (Budapestről egyébként kb. 5 óra az út, 430 km.) A kislányunk szinte végig aludt, így kifogástalan utunk volt. Legalábbis odafele. Visszafele már nem volt ilyen szerencsénk, de ez leginkább a tapasztalatlanságunknak köszönhető. Délig lehetett kicsekkolni a szállásról, amit mi ki is használtunk. Későn mentünk reggelizni, illetve a férjem még a wellnessbe is lenézett kicsit. Fél 1-kor indultunk el, ami nem igazán tetszett a kis hercegnőnek. Míg délelőtt nagyon kis nyugodt és nagyokat alszik, délután már ez nem annyira jellemző. Nem igazán tolerálta az autózást, így nem volt egyszerű az utunk hazafelé, folyamatosan szórakoztatnom kellett, de ez sem volt mindig elég, így jó pár alkalommal meg kellett állnunk. De az első alkalmak ilyenek, előfordul pár baklövés. Ebből is tanultunk. ꧮ

5. Nincs kánikula

Úgy gondolom, az időjárás egy nagyon fontos tényező ha gyerekkel – pláne kisbabával – utazunk. Manapság már hatalmas kánikulák vannak és csecsemővel 35 fokban nem lehet elhagyni a szállást sem…Augusztus közepén 25 fok körül volt az átlaghőmérséklet Zakopane-ben, amikor mi ott tartózkodtunk. A legmelegebb napon 27 fok volt, ekkor látogattuk meg a kinti Geothermal Baths-t. Túrázásnál pedig 23-24 fok körüli volt az időjárás, ami tökéletes volt kiránduláshoz.

Remélem tetszett az élménybeszámolóm és hasznosnak találtátok. Egy szó mint száz, legyen tél vagy nyár, Zakopane mindig jó választás, gyerekekkel meg pláne. ❣︎

És mit tanultunk az elős babás utazásunkból? A 3 legfontosabb dolog: rugalmasság, problémamegoldó képesség és jókedv! Ha ezek megvannak akkor garantált a szuper nyaralás! 🙂

Köszönjük, hogy támogatod a családi vállalkozásunkat!